domingo, 21 de septiembre de 2008

"ÀNIMS I DISFRUTEU DE BARCELONA!"


Amb aquesta frase i amb un tret de pistola l´alcalde de Barcelona Jordi Hereu donava la sortida a l´edició número 30 de la Cursa de la Mercè.

Abans d´això 9.000 persones (erem una gentada de por) estàvem neguitosos per sortir; un grup tocan batucada, l´alcalde, en Trias, nens de l´África convidats....sincerament en aquell moment tot m´es igual, el compte enrera sempre es fa etern, et sents com una fera engaviada que vol que la deixin lliure per començar a còrrer sense parar.

La sortida molt neta, tot gràcies a que ens col.locaven a la sortida dividits en quatre:
Dorsals vermells-tios que van a guanyar.
Dorsals Blaus-tios que van a fer un bon paper.
Dorsals verds-tios que van a còrrer sense més.
Dorsals negres-tios que van a passejar.

*Jo tenia el dorsal blau.

Els primers Kilòmetres han estat per la Gran Via, l´em creuat gairebé tota, i era realment impresionan poder còrrer per aquesta Avinguda tan gran de Barcelona que normalment està farcida de cotxes. Tot el trànsit tallat, la Gran Vía deserta d´dalt a baix i una filera interminable de corredors que per unes hores s´han fet els amos del asfalt, una imatge curiosa que val la pena descriure.

He anat molt bé els primers kilòmetres, bon ritme i poc cansament, els temps intermitjos eran bons, sempre per sota els 4 minuts per Kilòmetre.

Cap a meitat de carrera em passat per un emplaçament destacable com Plaça Catalunya, el mateix que abans, estàs tan acostumat a veure aquests llocs plens de cotxes, motos, furgos etc.. que fins i tot et dòna la sensació que es diferent, que no es el mateix lloc que fa algunes setmanes vas anar de compres o passejar.

A partir del Kilòmetre 6 ja dubtava que poguès mes endavant fer el cambi de ritme habitual, la veritat es que no anava massa bé, em faltaven forces i quedaven molta cursa.

He accelerat entre el Kilòmetre 7 i 8, he avançat bastants corredors però ha estat pitjor el remei que la malaltia, les poques forces que em quedaven les he esgotat i a més els dos últims kilòmetres han coincidit amb un desnivell cap amunt en el Paral.lel fins a Plaça Espanya. Se m´han fet eterns, ha estat un autèntic calvari, he tingut el que en el argot es diu una "pàjara" i nomès tenia ganes de creuar l´arrivada quan abans millor.

El temps o diu tot, 40 min 20 segons ( un minut més del que es habitual en mi), la posició 322 de 7.048 que l ´han finalitzada, podria haver estat molt millor però el lloc que acabo es el que menys m´importa.

Us deixo l´enllaç per si ho voleu consultar classificació:


També posu aquest enllaç on hi ha el video de la cursa:


De curses com la d´avui s´aprèn molt més que de les que et van de conya, he fet un anàlisi del que m´ha passat i la manca de forces cap al final no són producte de sortir massa fort, avui no ho he fet.

M´han mancat forces perque els dies anteriors a la cursa no he fet bondat, no he dormit lo suficient ni he descansat tot el que es aconsellable i al final oblidarte dels petits detalls et passa factura. Ja ho sé per un altre dia, lliçò apresa.

L´arrivada d´avui es la mateixa de la Marató, a l´Avinguda Maria Cristina, espero l´ 1 de Març de 2009 creuar aquella línia encara que sigui a quatre potes, per això ara estic patint, per tenir aquell dia la recompensa més gran.

Vaig a descansar, 1 abraçada molt gran i fins aviat!

15 comentarios:

Emma dijo...

Anims Uri,
ho has fet molt be,i com tu be dius de tot s'apren.
Segur que la propera anira molt millor.
Una abraçada

Uri Bruguera-Burriac dijo...

@ Emma

Gràcies pel suport, ja estic pensan en la propera cursa per intentar-ho fer millor.

Anónimo dijo...

oleeriii! nen jo trobo que esta super bé acabar en aquesta posició, que es molta gentada... Bueno toit be guapi? segur que si, ens veiem aviat! un petonarru;)

Uri Bruguera-Burriac dijo...

@ pati pera

Ei Pati!Quina il.lusió que hagis mirat el blog! la posició que quedo en les curses m´hes igual el mes important es el temps, es el que em marca lo bé o malament que m´ha anat. En aquesta he fet un minut mes aprox. del que faig habitualment i es per això que no estic content.

Això, ens veiem aviat! pto

Anna Manent dijo...

Hola uri,
Deu haver estat presiós correr pel centre de Barcelona.
M'hagués agradat veure't!
No pateixis si no t'ha anat del tot bé, et serveix per estar a punt per la prova final de la Marató.
Descansa carinyo!
MUA!

Uri Bruguera-Burriac dijo...

@ Anna

La veritat es que lo millor d´aquest matí ha estat còrrer per carrers emblemàtics de Barcelona, a mi també m´haguès agradat tenirte allà, però com molt bé dius, en la Marató del març estaràs, estaràs en el dia més important.

Vaig a dormir, MUA!

Anónimo dijo...

-Felicitats URIIII!!!!! ETS UN CRACK!!!
Antuan Timoner Vilalta

Uri Bruguera-Burriac dijo...

@ Toni

Gràcies nanu, tu si que ets un crack...un crack i una warra,warra!

1 abraçada molt gran!

Anónimo dijo...

Deu n'hi do.
Ha de ser dur això dels desnivells i tal.

En poques setmanes ja estàs acumulant bastanta experiència. Cada cursa et deixa algún detall.

A veure si el proper any m'apunto a la cursa de la Mercè. En el grup dels que van a passejar, esclar....amb el meu trote cochinero, ara per ara, no puc aspirar a més.

Salut.

Uri Bruguera-Burriac dijo...

@ turacus

Suposu que com més competeixes més et vaig coneixen el teu cos amb els seus limits, virtuds etc..

Estic acostumat anar a les curses sol, tan de bo algun dia t´apuntesis a participar en alguna!quan vaig a les curses semblo autista.

1 abraçada i Visca en Pep!

HeledeHela dijo...

tiuu!! que està super bé, joé! estas fet un campió!! el minut pensa que és per culpa d'anar mirant el paissatge tant conegut i alhora tant diferent!
UN petunàs!!

Uri Bruguera-Burriac dijo...

@ mudita

Gràcies mudita pels ànims i per lo de campió.

La veritat es que era estrany veure aquells llocs de Barcelona tan deserts...semblava aquelles pelis americanes que les ciutats queden sense ningú, en plan "Soy Leyenda".

1 petó

®uco dijo...

Moltes felicitats per la cursa, es sorprenent veure't explicar amb tan detall la teva vivència i el teu esforç, m’has fet posar la pell de gallina, de veritat que mentres ho llegia et veia allà corrent. Hem trec el barret amb el repte de la marató i et dono tot el meu suport.
Ànims, molta sort i que en els dies fluixos, sàpigues treure la força necessària per complir la teva meta com has fet en aquesta cursa, ets un professional.

Salut,
Miquel.

Uri Bruguera-Burriac dijo...

@ ruco

Celebro que t´hagi agradat la manera d´explicar-ho fins el punt de veurem corren allà.

Gràcies pel suport.

1abraçada!

ZAGASO dijo...

collons , nen !!! Jo mataria per fer el teus temps !!!
Tinc 44 anys, porto 5 mesos corrent (he parat per dormir ....)i la meva primera cursa a la mercè vaig fer 1h 4 min ...
Demà corro la mitja de st cugat (tant de bo l'acabi!!!!)

Salut i peles