jueves, 11 de septiembre de 2008

DIADA AMB CURSA A MATARÓ


Poques vegades es té l´oportunitat de còrrer una cursa ben organitzada i aprop de casa de 10 Km de distància. Es per això que tot i tenir les cames carregades i encara el cansament al cos de la mitja de Sabadell em vaig decidir a inscriurem a la XIV Cursa Popular de Mataró Ronda 43.

El dimarts vaig anar a entrenar 45 minuts i les sensacions eran bastan bones, les cames ja no em feien mal i no vaig acabar excesivament cansat per tant em vaig decidir a còrrer dijous. El mateix dimarts vaig anar a inscriurem a la botiga Intersport, a la vegada vaig aprofitar per comprarme uns pantalons nous de cursa, els altres em van portar problemes a la Mitja de Sabadell i els he jubilat sense contemplacions.
Dit i fet, avui al matí m´he llevat a les 6:30, he esmorzat pa bimbo amb mermelada i mel, un plàtan, cereals i molta igua, he posat la senyera i cap a Mataró. La cursa començava i acabava al passeig marítim, davant del Centre de Natació Mataró.
Al final erem 1.000 inscrits, una gentada que feia por i es per això que avui m´he espabilat per col.locarme bé a la sortida, no en primera fila però el suficienment endavant per a no haver de esquivar gent gran, nens, personatges que corren amb el gos o el típic que va amb el cotxet i la criatura.

He sortit més fort que a la Mitja, però regulan molt bé, m´ha avançat gent i he mantingut el cap fred, he passat de "piques" i de seguir tios amb ritmes massa forts, tot i això cap el kilòmetre 3-4 he tingut un inici de flatu que baixant el ritme he pogut controlar i finalment ha desaperagut.
Em seguia passan gent, un exercici mental d´autocontrol m´ha permès no atabalarme i seguir al meu rollo, al meu ritme...la primera dona de la cursa la tenia al meu costat, també m´ha passat...jo em deia "tranquil Uri, tranquil, quan quedin 3 kilómetres ja ho veuran ja".

Quan he vist el cartell del Kilòmetre 7, i per tan faltaven 3 kilòmetres era el meu moment, he cambiat de ritme de sobte, he accelerat la respiració i no he parat fins l´arribada, he passat molta gent, moltísima dels que abans m´havien passat, entre ells la primera dona de la cursa que al final l´hi he tret gairebé un minut.
El resultat força positiu, he arrivat en el lloc 52 de 1000 participants amb un temps de 39 minuts i 14 segons.

En aquest enllaç podeu veure la classificació i temps de la cursa.

http://www.atletisme.com/classificacions/mataro10/res2008g.htm

Feia temps que no disputava una cursa de 10 Kilómetres i el resultat de la d´avui em fa estar molt satisfet de com anat, segurament té molt a veure la nova estrategia en cursa que segueixo, començar reservan per fer un final explosiu tal i com la meva entrenadora de estrategia en cursa m´aconsella. Gràcies Anna!

Ja tinc ganes de la propera cursa, no serà aquest cap de setmana, toca descansar, però la setmana vinent segur que aniré a competir algún lloc, encara no sé on, ja informaré.

1 abraçada a tots, i avui em despedeixo amb un VISCA CATALUNYA!!!!

2 comentarios:

Uri Bruguera-Burriac dijo...

@ Turacus

Responente del anterior post, la cinta que portu en el genoll es per estabilitzar el tendó rotul.lià.

Quan vaig començar a correr al cap de uns mesos el tendò s´em va inflamar, i em feia mal, quan pasa això aconsellan posarte aquesta cinta just al damunt perque quan corres no es mogui.

Rafa Nadal porta el mateix però en el dos genolls.

Avui mateix no me l´he posada ja que en tota la setmana no m´ha fet mal, a Sabadell me la vaig posar per precaució.

1 abraçada i espero haver t´ho aclarit.

Anónimo dijo...

Ha quedat aclarat, merci.

Deu n'hi dó amb la cursa de Mataró, has demostrat està bé de cap i mantenir-te ferm.

Realment estàs pillant una bona condició física tot i no ser un expert en aquest esport.

No has de fotre cas dels altres corredors ni mini-piques mentals, sinó que ets tú, el teu cos, el circuit i el cronòmetre. Tot i que admeto que segurament, un xic de rivalitat ha de ser prou bó per ajudar a superar-se a un mateix.

Salut.