lunes, 10 de noviembre de 2008

PREVIA MITJAMARATÓ DE RIPOLL


Després de tres setmanes sense competir, amb viatge a Finlàndia inclós, per fi aquest diumenge tinc un cita amb una cursa, serà el XXXè Campionat Internacional d´Atletisme de Fons del Ripollès.

RIPOLL: La capital de la comarca del Ripollès amb 10.932 habitants, situada en la confluència dels rius Ter i del seu afluent Freser, en el prepirineu català.
Si Manresa es el cor de Catalunya a Ripoll se l´hi otorga el títol de "bressol de Catalunya", ja que es diu que Guifré el Pilòs hi va fundar allà la nació catalana.


Destacar com a principal monument artístic el Monestir de Santa María de Ripoll, notable exponent del romànic que va encarregar construir el mateix Guifrè el Pilòs l´any 888.


CURSA: Mitjamarató (21km 097m) amb sortida a les 10:00 del matí a Ripoll, s´arriva a Sant Joan de les Abadesses i es torna amb arrivada a Ripoll.
Els primers 10 kilòmetres en direcció Sant Joan de les Abadesses es de pujada no molt pronunicada però constant, com que tot el que es puja després es baixa doncs la tornada cap a Ripoll es baixada.


Un factor molt important es el fred, l´any passat en el moment de la sortida estaven a -7º, aquest any la previsió es estar al voltant de 1º, però després pujarà la temperatura, es qüestió d´aguantar el fred al principi sobretot i d´anar ben preparat.


PREPARACIÓ: Després de l´aturada forçada durant el viatge m´he posat les piles amb 4 entrenos en 7 dies la setmana passada i aquesta faré dos sesions més, una forta i l´altre suau. Tinc pensat pel fred si fos molt intens portar guants i maniguets pels braços, però si m´ho puc estalviar millor.


Dit això només queda entrenar, fer bondat aquesta setmana i menjar molta pasta el dia abans per tenir reserves durant la cursa.

Em fa especial il.lusió aquesta Mitjamarató ja que portu més de vint anys anant cada estiu a passar uns dies al Ripollès, es com una segona casa, l´hi tinc una gran estima a la comarca i a la seva gent.

1abraçada molt gran i fins aviat!!!

8 comentarios:

copito dijo...

Es por dir que correràs a casa.

Suposo que després d'uns dies sense competir, el cos ja et demana canya, un altre cop.

A veure que tal va aquesta mitjamarató.

Salut.

Uri Bruguera-Burriac dijo...

@ copito

Si, ja tenia ganas de anar a una cursa. Aquesta em fa molt il.lusió perque es fa a unes poblacions que em conec molt bé.

1abraçada!

Anna Manent dijo...

Hola wapo!
Ostres la veritat et vaig veure molt primet a Finlàndia...vols dir que aguantarás! jejeje. Era broma carinyo, et desitjo molta sort, segur que anirà bé pq vas ben preparat!
Un petonet cabreta!
MUA!

Uri Bruguera-Burriac dijo...

@ anna

Gràcies mona, però no estic tan prim!estic més prim que fa un any però estic bé i menjo de tot i molt.

De fet per aguantar curses d´aquestes s´ha d´estar prim, els atletes bons tots estan escanyulits.

MUA!!!

Kazzanski dijo...

Ripoll es també el bressol del nostre estimat Abat Oliba, qui va ser abat d'aquesta diócesi tan important. De fet, aquest estiu vaig veure que davant del monestir (que es preciós, per cert) hi ha una estatua de bronze molt maca.

Bona sort a la carrera, sembla que dissabte i diumenge farà bon temps per allà (segons la web deel meteocat).

Uri Bruguera-Burriac dijo...

@ ray

Si, de fet aquest any 2008 fa mil anys del nomenament d´Oliba com Abat de la Diócesi de Ripoll.

Si no la caguen els del temps sembla que tindrem molt bon dia, però fins que el sol no s´enlairi del tot tindrem un fred acollonant.

Albert dijo...

Gràcies per visitar el meu blog.
No m'agrada massa córrer (de fet no crec que aguantés ni 4km corrent), però com a amant de l'esport trobo que aquest és un bon blog. També m'han agradat els consells per córrer amb fred.

Que vagi bé!

Uri Bruguera-Burriac dijo...

@ albert

El mateix et dic gràcies per entrar al blog i comentar.

No pateixis això de còrrer es de bojos, t´entenc. 1 abraçada!